Jak uzależnić od siebie klienta

Fitness Clinic / Blog  / Jak uzależnić od siebie klienta
artykul-21-3123

Jak uzależnić od siebie klienta

Jak uzależnić od siebie klienta, działania około treningowe trenera personalnego

Aby rozpocząć przemyślenia na po-wyższy temat, należy ustalić, kto to jest trener personalny? Czym się zajmuje oraz od czego zależy jego sukces? Trener personalny jest to osoba, która odpowiada za wyniki swojego podopiecznego / klienta, potrafi przygotować i przeprowadzić trening każdemu niezależnie od płci i wieku w każdych warunkach sprzętowo-socjalnych.

Głównym założeniem pracy trenera personalnego, zarówno w klubie, jak i pro-wadzącego własną działalność gospodarczą, jest w każdym miesiącu pozyskiwanie nowych klientów, poszerzanie bazy oraz dbanie o nich tak, aby przedłużać współpracę.

Nawet jeśli trener jest specjalistą wysokiej klasy w swojej dziedzinie, jeśli po-siada unikalne umiejętności i zna wiele różnorodnych form treningowych, które mogę zmienić klientowi życie, nie dowie się on o tym, dopóki nie kupi treningów, a co za tym idzie – nie rozpocznie współ-pracy.

Sprzedaż treningów personalnych nie jest największym problemem, sztuką jest utrzymać klienta i spowodować, że nie będzie sobie wyobrażał treningu bez swoje-go ulubionego trenera.

Długoterminowa współpraca jest korzystna zarówno dla klubu, klienta, jak i dla trenera. Korzyści dla trenera są

oczywiste, dla klubu również przede wszystkim finansowe, natomiast klientowi długo terminowa współpraca daje możliwość lepszego zaplanowania pracy w czasie, co zmniejsza ryzyko niepowodzenia. Trener popularny, posiadający renomę, nie może sobie pozwolić na niepowodzenie w pracy z klientem, gdyż rzutowałoby to na jego PR w klubie. Każdy zadowolony klient

poleca trenera, natomiast jeśli nie osią-gnie swoich celów, będzie budował tzw. BAD PR, na co żaden dobry trener nie może sobie pozwolić .

Jak uzależnić klienta od siebie?

Długoterminowa praca powoduje przywiązanie obopólne, kreatywni trenerzy stosują wiele zabiegów tzw. Około treningowych, które mają za zadanie zadba-nie o klienta w sposób szczególny, aby poczuł się wyjątkowo i nie wyobrażał sobie treningu samotnie.

l długoterminowa współpraca kreuje w  naszym kliencie współodpowiedzialność za osiągany wynik, nie zapominajmy

  • wyznaczaniu celów mierzalnych, realnych – długo- i krótkoterminowych oraz
  • wspólnym świętowaniu każdego nawet najmniejszego sukcesu, dzięki czemu klient będzie czuł się doceniony
  • aby kreować współpracę długoterminową, trener przede wszystkim musi być zawsze przygotowany i zaangażowany w proces przemiany klienta, planowe działanie zmniejsza ryzyko niepowodzeń
  • aby wyróżnić się w gronie trenerów we własnym klubie bądź w danym mieście, możemy zadbać o klienta prostymi zabiegami, co w konsekwencji pokaże różnice w odniesieniu do innych i uzależni go od nas:
  1. Bądź zawsze punktualny i przygotowany – pamiętaj, że klient to nasz pan i on jest najważniejszy w procesie przemiany; 2. Każda dodatkowa korzyść na tle innych trenerów w klubie spowoduje, że klient się powoli od Was uzależni, widząc różnicę.

Własne ręczniki, koszulki lub woda dla klientów. W obecnych czasach, gdy kluby oferują wypożyczanie ręczników wodę do picia w pakietach dla klubowiczów, inwestycja w powyższe przez trenera jest narzędziem nie do przecenienia, czymś dodatkowym, wartością dodaną do treningu.

Klubowicz będzie się czuł wyjątkowy i związany z własnym trenerem, jeśli będzie ćwiczył w koszulce „Trenuję z Markiem, Łukaszem…”.

Każdy z nas chciałbym dostać każdorazowo przed treningiem wodę i ręcznik od swojego trenera, najlepiej przeznaczone dla konkretnej osoby – wydrukuj i naklej

etykiety i imionami klientów;

  1. Bądź przygotowana/y na każdą okazję. Pamiętaj, że bardzo często z usług trenerów personalnych korzystają ludzie posiadający własne biznesy, nierzadko poświęcający się im bez reszty. Dobry trener zawsze ma przy sobie coś, co w słabszy dzień, po zarwanej nocy kończącej ważny projekt, pomoże klientowi odzyskać energię i ochotę na trening.

To może być CARBO w saszetkach podnoszące poziom cukru, SHOT przed-treningowy, pobudzający suplement, na-pój itp.

Dla nas nie jest to duży koszt, a efekt jest piorunujący;

  1. Nuda zabija każdy związek! Współpraca klient – trener powinna być pielęgnowana i urozmaicana poprzez np. treningi alternatywne, aby nie wkradła się treningowa nuda. Regularnie zarażaj klienta nowymi formami ruchu: czy próbowałeś już wspinaczki? Czy zdarzyło Ci się wcześniej nurkować? Czy kiedykolwiek chciałeś spróbować sportów walki? Wspólne wyjście do sauny lub na basen. Zaskocz klienta czymś nowym.

Świetnym i bardzo wartościowym sposobem na zabicie nudy, jednocześnie podnoszącym świadomość klienta, są wspólne wyjścia na zakupy. Naucz klienta kupować odpowiednie produkty żywieniowe, zabierz go na wyższy poziom świadomości ,ucząc czytać etykiety na produktach i wybierać dobre jedzenie.

Trener jako opiniotwórca również może być świetnym doradcą w sprawach do-boru ubioru na wspólnych zakupach;

  1. Myśl (pamiętaj) o swoim podopiecznym nie tylko podczas treningu.

Wysyłając z wakacji kartkę z pozdrowieniami do swoich klientów powodujesz, że będą czuli się bardzo wyjątkowo, zobaczą, że myślisz o nich również w czasie wolnym od pracy;

  1. Przypominaj np. SMS-em, e-mailowo o zbliżającej się porze posiłku, dbając o regularne odżywianie klienta. Podsyłaj przepisy, inspiruj do poszukiwania rozwiązań;
  1. Podnoś świadomość klienta, przesyłając (przygotowując) różne ciekawe informacje z dziedziny treningu, żywienia, medycyny itp.;
  1. Zawsze postaraj się o feedback potreningowy w dzień następny: „Jak się czujesz? Od rana zastanawiam się, jak Twój organizm zareagował na nowy trening?”;
  1. Nawiąż współpracę z fizjoterapeutą, fryzjerem, lekarzem itp.

Daje nam to możliwość szerszego spojrzenia na metamorfozę klienta, będzie również świetną odskocznią od reżimu treningowego;

  • Inspiruj własnym przykładem, zaproponuj raz na jakiś czas wspólne ćwiczenia, pokaż, że potrafisz zastosować w praktyce wiedzę, którą posiadasz.

 

Reasumując, wszystkie rzeczy dodatkowe, którymi będziemy zaskakiwać naszego klienta, działają na rzecz długoterminowej współpracy, z czasem mogącej się przerodzić w uzależnienie, są wskazane… im bardziej kreatywny trener – tym dłuższa współpraca.

Pamiętajcie, że w całym procesie przemiany klienta najważniejszy jest człowiek i jego potrzeby. Każdy pomysł, aby uzależnić klienta od siebie, jest dobry.

Życzę wszystkim wielu sukcesów treningowych i spektakularnych przemian.

 

 

 

 

 

 

admin

No Comments

Post a Comment